Zdjęcia biznesowe funkcjonują niemal we wszystkich możliwych formach publikacji, mediach i serwisach wewnętrznych firm. Napotykamy na nie przeglądając broszury i ulotki, przeglądając strony internetowe czy też na łamach magazynów branżowych jak i tych o tematyce bardziej lifestylowej. Jedno jest oczywiste ? mają przyciągać wzrok i opowiadać taką historię, jaką chcemy sprzedać. Fotografia biznesowa to rodzaj fotografii, który ułatwia stworzyć profesjonalny wizerunek każdej firmy. Jej celem jest przedstawienie zespołu i pokazanie ludzi, z którymi nawiązuje się współpracę. Zdjęcia wizerunkowe i biznesowe mogą być równie ciekawe i kreatywne jak portretowe, wykonane przez profesjonalistę z pewnością wpłyną pozytywnie na prezentację firmy na forum. Fotografia biznesowa tym się różni od zwykłego portretu, że skupia się na budowaniu obrazu godnego zaufania profesjonalisty. Wydobycie z najbardziej niepozornej osoby tych cech, które zaświadczą o jej stuprocentowych kompetencjach. Rodzaj spojrzenia, gest, mimika ? mają diametralny wpływ na odbiór takiego zdjęcia. Kluczowym jest zrozumienie tego co chcemy pokazać i jak się zaprezentować oraz porozumienie z fotografem w kwestii naszych oczekiwań.